Miljöpartiet i Norrköping söker politisk sekreterare 50 %.

Miljöpartiet i Norrköping verkar för att Norrköping ska bli en hållbar kommun. Vi har ett kommunalråd i opposition, tre ledamöter och två ersättare i kommunfullmäktige. Miljöpartiet har även representation i utbildningsnämnden, samhällsplaneringsnämnden, bygg- och miljönämnden, vård- och omsorgsnämnden, socialnämnden samt tekniska nämnden.

Om tjänsten

I tjänsten ingår att stödja och arbeta med gruppledaren/kommunalrådet och övriga förtroendevalda. Exempel på arbetsuppgifter är att förbereda möten och seminarier, skriva politiska texter och protokoll, göra research och analysera, sköta om Facebook, Twitter, Instagram och i övrigt arbeta med samordning och administration.

Kvalifikationer
Det är meriterande att ha erfarenhet av politiskt arbete och/eller föreningsarbete. Du kommer i arbetet ha kontakt med många olika människor och det är viktigt att du är flexibel och har ett gott bemötande. Du behöver vara en god skribent. Du har datorvana och kan utnyttja sociala medier för samordning, kommunikation och mobilisering. Du har en god förmåga att skapa förtroende, är noggrann och kan arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar.

Så ansöker du
Tjänsten tillträds augusti 2021 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är oreglerad vilket innebär att möten på kvällstid och ibland även helger förekommer. Anställningsformen är visstidsanställning tom 31 oktober 2022.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation och etnisk eller religiös tillhörighet.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 20 juni 2021.

Ansökan med CV och personligt brev skickas till [email protected]

För mer information om tjänsten, kontakta Mia Sköld ([email protected]) eller Michael Williams ([email protected])