Florian Stamm

Gruppledare Östersunds kommun

Florian Stamm Gruppledare, Miljö- och samhällsnämndens ordförande Ordförande Miljöpartiet de gröna Östersund

Florian Stamm

Mer om Florian Stamm

Florian Stamm om politik

Jag är övertygad om att vi måste ändra sättet vi lever på och flytta fokus från nuvarande konsumtionssamhälle till ett samhälle solidariskt med natur, djur och alla människor oavsett härkomst, religion, kön eller etnicitet. Jag är övertygad att konsumtion inte gör oss lyckligare utan att det finns andra icke materiella värden som ger oss en större livsuppfyllelse.

Vi måste fortsätta arbeta för ett hållbart Östersund. Hållbara bostäder, transporter och konsumtion är några viktiga områden.

Personligt

Jag är född i Tyskland och uppväxt i Kenya. Tillsammans med min fru har vi en tonårsdotter och bor sedan 2002 i Östersund. På fritiden gillar vi friluftsliv, att vandra i fjällen och umgås med vänner. Jag är anställd som utredare hos Trafikanalys, som är en kunskapsmyndighet inom transportpolitiken. Jag är aktiv inom kommunpolitiken och är ordförande för miljö- och samhällsnämnden. Jag är även ledamtot i kommunfullmäktige och ersättare i kommunstyrelsen.