Kongress 2018: Valmanifestet

Lyssna

Miljöpartiet har kongress sista helgen i maj i Västerås. I tre dagar samlas miljöpartister från hela landet och beslutar om vad Miljöpartiet ska tycka och göra.

Foto: Fredrik Hjerling
Se bilder från kongressen i Miljöpartiets bildarkiv. (klicka på bilden)

Vad: Miljöpartiets årliga kongress
När: 25-27 maj 2018
Var: Aros Congress Center, Västerås
Hur: Diskussioner, beslut, seminarier och val till riksorganen.

Människor från hela landet

Kongressen utgörs av ett tusental engagerade medlemmar i Miljöpartiet och våra sidoorganisationer Grön Ungdom, Gröna Studenter och Gröna seniorer – med olika bakgrund, men en gemensam vision om en bättre värld.

Valmanifestet

På årets kongress faställer Miljöpartiet sitt valmanifest inför riksdagsvalet 2018. Kongressen är det högsta beslutande organet i Miljöpartiet, där motioner och propositioner behandlas och seminarier genomförs. Där väljs även språkrör, partisekreterare och partistyrelse. Årets paroll är Ledarskap för klimatet.

Här hittar du program för kongresshelgen.

Kongresshandlingar

Här hittar du handlingarna för kongressen 2018:

• Kongresshandlingar 2018 (kommer snart)

Ackreditering

All media som ska vara med på Miljöpartiets kongress behöver anmäla sig och kunna visa upp presslegitimation. Ackrediteringen öppnar snart här. Vid frågor kontakta pressekreterare och ackrediteringsansvarig Axel Sandin, 0727265767