Mer om Peter Rudhager

Personligt

Innovatören Peter utvecklar både produkter och tjänster men framförallt hjälper han de barn han träffar i sitt yrke som barnskötare på förskola. Peter bor i Breared men tillbringar en del tid i Karlstad där hans käresta bor med hans yngsta barn.

Med tanke på hans yrkesval är det uppenbart att Peter drivs av utveckling och för att saker och ting ska bli bättre. I det stora sammanhanget arbetar han för en bättre värld oavsett om det är i hemmet, på jobbet eller någon annanstans.

I det politiska arbetet är Peters hjärtefrågor allas lika rätt, jämställdhet och kortare arbetsdag. Det går verkligen hand i hand med hans engagemang. Peter vill att vi alla lever ett lite lugnare liv och hinner se oss omkring mer, leva här och nu och känner tacksamhet för det en har. Ett lite mer harmoniskt liv helt enkelt.

Peter är medlem i Greenpeace och planterar varje månad träd via Västafrikahjälpen, dessutom är han intresserad av arbetet som bedrivs av Läkare utan gränser. Genom engagemanget känner Peter att han åtminstone bidrar till viss del för en bättre värld.

Peter är sedan 2014 ledamot i det kommunala bolaget Varberg Energi AB.