Miljöpartiet de gröna i Örebro län söker digital kommunikatör

Känner du också att grön politik, omställning och hållbarhet är svaret på dagens klimat- och miljöutmaning? Vill du bidra med din kunskap i världens viktigaste valrörelse? En viktig del av kommande valrörelse kommer att bedrivas på sociala medier. Vi söker därför dig som har erfarenhet av digital kommunikation och marknadsföring. Du kommer att få en nyckelroll genom att samordna både partidistriktets och lokalavdelningarnas valbudskap i sociala medier.

Din uppgift kommer att vara att, tillsammans med partidistrikt och lokalavdelningar, skapa konkurrenskraftig politisk kommunikation i hela Örebro län. Du står för den kreativa och praktiska utformningen av kampanjen och var, hur och när på sociala medier budskapen publiceras samt analyserar utfallet. En viktig uppgift blir att dagligen bedriva digitalt fältarbete för att snappa upp aktuella frågor och svara på kommentarer.

Du ska kunna uttrycka dig väl i skrift och ha god erfarenhet av att arbeta med riktad och målgruppsanpassad kommunikation. Kunskap i fotografering, bildbehandling och rörlig bild är viktigt. Kunskaper i grafisk design och produktion på papper är också önskvärt eftersom du också ska skapa flyers, posters etc i valkampanjen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon typ av föreningsverksamhet.

Vår kommande digitala kommunikatör kommer att ingå i Miljöpartiet i Örebro läns valorganisation. Du rapporterar till valkampanjens projektledare och samverkar med kansliansvarig, toppkandidater och lokalavdelningar. Arbetsplatsen är förlagd till partikansliet på Vasatorget 1 i Örebro. Vi ser gärna att du har B-körkort.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i partiet inte är nödvändigt.

Anställningen sträcker sig från 1 mars till och med 30 september 2018.

Tjänstgöringsgrad: 70–100 procent enligt överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse.

Är du intresserad – kontakta gärna projektledarna Daniel Ekelund, 073-648 44 05, eller Monika Aune, 072-743 17 08, för ytterligare upplysningar.

Skicka ansökan till [email protected] senast 7 januari 2018. Ansökan ska innehålla kortfattat personligt brev, cv samt några arbetsprover. Skriv "digital kommunikatör" i ämnesraden.