Miljöpartiet de gröna i Örebro län söker flera valarbetare

Lyssna

En viktig del av kommande valrörelse kommer att vara det direkta mötet med medborgarna. Vi söker därför dig som har god förmåga att kommunicera och inspirera.

Du ska hjälpa partiets lokala företrädare att sprida information om Miljöpartiet och vår politik. Din uppgift kommer att vara att tillsammans med partidistriktet och lokalavdelningarna bedriva kampanjarbete i länets kommuner, sprida engagemang och glädje samt att hjälpa den gröna rörelsen framåt.

Du som valarbetare kommer att ingå i Miljöpartiet de gröna i Örebro läns valorganisation. Arbetet utgår från vårt kansli i Örebro, men utförs i hela länet.

Du har ett stort intresse för politik och delar Miljöpartiets grundvärderingar. Vi ser gärna att du är medlem i partiet senast på tillträdelsedagen och att du har B-körkort. Erfarenhet av föreningsarbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, etnisk eller religiös tillhörighet.

En av tjänsterna sträcker sig från maj till mitten av september 2018. Övriga tjänster sträcker sig från juli till och med mitten av september.

Tjänstgöringsgrad: Enligt överenskommelse, 25–100 procent.

Lön: Timlön enligt överenskommelse.

Är du intresserad – kontakta gärna projektledare Daniel Ekelund, 073-648 44 05 för ytterligare information.

Skicka ansökan till [email protected] senast 22 april. Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansökan ska innehålla kortfattat personligt brev och cv. Skicka då din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.