MP Örebro län söker organisationsutvecklare och valsamordnare

Miljöpartiet de gröna i Örebro län söker dig som vill stärka Miljöpartiets organisation och kommunikation inför valet 2022. Du brinner precis som vi för att bygga ett samhälle där alla är en del av den hållbara omställningen och du vill vara en kugge i den gröna valrörelsen. Vi ska växa, vill du vara med?

Organisationsutvecklare
Vi söker dig som har ett stort engagemang för de gröna värderingarna och har förmåga att leda, organisera och engagera ideella krafter. Du bör ha vana av att utveckla organisationer, gärna inom ideella föreningslivet eller ha god kännedom om organisationer med ideellt engagerade. Vi ser gärna att du kan börja snarast möjligt på minst 70 %, för att öka anställningsgrad till heltid inför valspurten. Anställningen avslutas 31 december, eller enligt överenskommelse.

I tjänsten ingår att:
• Engagera medlemmar i hela distrikt.
• Samordna aktiviteter och utbildningar för länets lokalavdelningar.
• Stötta lokalavdelningar med ekonomi, administration, planering och organisation.
• Vara med och bygga upp laget inför valrörelsen.

Valsamordnare
Vi söker någon som kan vara spindeln i nätet för valkampanjen i Örebro län, och organisera en kampanj som är lätt för ideella medlemmar att delta i. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av liknande uppdrag. Vi ser gärna att du kan börja snarast möjligt på minst 70 %, för att öka anställningsgrad till heltid inför valspurten. Anställningen avslutas 30 september, eller enligt överenskommelse.

I tjänsten ingår att:
• Vara huvudansvarig för att genomföra valrörelse i hela länet.
• Samordna aktiviteter, kampanjer och utbildningar inför valet.
• Hantera administration, planering, ekonomi och myndighetskontakter inför valet.
• Ansvara för samordning och kommunikation med riksorganisationen.
• Utvärdera valrörelsen.

Vem är du?
För båda tjänsterna behöver du ha god kunskap i sociala medier, kommunicera väl i tal och skrift, vara van vid digitala arbetssätt på gemensamma plattformar, samt tycka om att samarbeta med andra. Det är viktigt att du är prestigelös, strukturerad och kan arbeta självständigt.

Praktiskt
Miljöpartiet de gröna i Örebro län samarbetar med alla lokalavdelningar i länet inför valrörelsen 2022, och du kommer att arbeta för hela länet, med partidistriktet MP Örebro län som formell arbetsgivare. De som arbetar med politik i länet är en riksdagsledamot, ett regionråd och en gruppledare i Region Örebro län, några kommunala företrädare med viss arvoderad arbetstid, samt en anställd kommunikatör. Kansliet finns i Örebro, där vi har flest medlemmar och därifrån kommer valkampanjen att utgå.

Vi vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats, och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. B-körkort är meriterande, men inte ett krav. Tjänsterna innebär en del resor samt en del arbete på kvällar och helger. Anställningarna kommer vara allmän visstid med möjlighet till flexibel arbetsgrad utifrån sökandes önskemål. Rekrytering sker löpande.

Ansökan
Skicka ansökan till malin.bjarnefors@mp.se snarast. Ansökan ska innehålla kortfattat personligt brev och ett cv. Skriv ”Ansökan” i ämnesraden.

För frågor kontakta
Camilla Hansén, distriktsordförande, 072-203 14 84, camilla.hansen@mp.se
Malin Bjarnefors, vice distriktsordförande, 073-632 15 30, malin.bjarnefors@mp.se