Vikarierande politisk sekreterare sökes till Region Örebro län

Lyssna

Under förutsättning att erforderliga beslut tas av Miljöpartiet de gröna i Örebro läns stämma 3 maj söker Miljöpartiet en politisk sekreterare på 50 procent till Region Örebro län. Tjänsten är ett vikariat från 1 augusti.

Är du medlem i Miljöpartiet och vill göra en insats till valet och i vårt eftervalsarbete? Vill du, tillsammans med regionråden, partidistrikt och lokalavdelningar, bedriva kampanjarbete, sprida engagemang och glädje för att hjälpa den gröna rörelsen framåt? I så fall kan du vara vår kommande vikarierande politiska sekreterare.

Dina arbetsuppgifter kommer till en början vara att stötta regionråden, och själv delta i, valkampanjen under augusti till september. Därefter vidtar eftervalsarbete. Som politisk sekreterare kommer du då att arbeta med internt och externt kommunikationsarbete liksom omvärldspaning och underlag till artiklar och tal till regionråden.

Vi söker dig som har en god retorisk och organisatorisk förmåga. Du har en vinnande personlighet och gillar att samarbeta med människor. Du har erfarenhet av politiskt arbete som anställd eller i föreningslivet. Vi förväntar oss att du har god kännedom om dagens kommunikationskanaler och är en god skribent.

Anställningen börjar 1 augusti 2018 och kan, enligt överenskommelse, gälla två till fem månader framåt - dock längst till och med 31 december 2018.

Som politisk sekreterare för Miljöpartiet i Region Örebro län är du formellt anställd av Region Örebro län och omfattas där av särskilda avtal för politiska tjänster. Lönen är fastställd till 17 658 kronor för 50 procents tjänst.

Skicka din ansökan med CV till [email protected] senast 15 april 2018. För ytterligare upplysningar om tjänsten kontakta Mats Gunnarsson 072-742 74 55 eller Monika Aune 0727-43 17 08.