Ett grönare Örebro

Lyssna

Ett grönare Örebro, Miljöpartiets förslag till budget för Örebro kommun 2019 innehåller förslag för en kommun vi med stolthet kan lämna över till våra barn och barnbarn.

Ett Örebro som håller ihop Ett grönare Örebro - Miljöpartiet de grönas budget för Örebro kommun 2019. Klicka för att komma till PDF.

Här hittar du Miljöpartiets skuggbudget för Örebro kommun som har tre fokus; hejda klimatförändringarna i tid, skapa en god framkomlighet för alla och främja barn och ungas hälsa. Miljöpartiet vill se fler förskolor byggs i trä och grönare industriområden. Miljonsatsningar för bättre framkomlighet i trafiken - framförallt för cyklister och snabbare bussresor genom att dra igång investeringen för Superbussar. Vi vill också skjuta till mer pengar för att förebygga ohälsa bland unga så att elevhälsan kan anställa fler kuratorer - även i förskolan, och att  socialtjänsten kan ha fler än ett fältteam ute på helgerna.

Läs budgeten i sin helhet här