Framtidens hållbara Örebro

Lyssna

Framtidens hållbara Örebro, Miljöpartiets förslag till budget för Örebro kommun 2020, innehåller förslag för en kommun vi med stolthet kan lämna över till våra barn och barnbarn.

Framtidens hållbara Örebro. Miljöpartiet de grönas budget för Örebro kommun 2020. Klicka för att komma till PDF.

Här hittar du Miljöpartiets skuggbudget för Örebro kommun som har fokus på klimat och miljö samt jämställdhet, jämlikhet och integration. Örebro är en del i ett större sammanhang och ska bidra till den hållbara omställningen, därför följer Miljöpartiets budget Agenda 2030 med FN:s globala mål. Miljöpartiet vill sätta igång bygget av naturum i Rynningeviken/Oset för att främja naturen och göra våra naturreservat tillgängliga för alla. Vi vill satsa 33,5 miljoner på sociala insatser för unga för att förebygga ohälsa, utanförskap och kriminalitet. I skolan ska satsningar göras på lärarare och pedagoger, i kommunens pressade ekonomiska läge vill vi därför flytta miljoner från IT-satsningar till lärarlöner. Läs budgeten i sin helhet här.