Gröna demokratipedagoger sökes!

Lyssna

Gör skillnad för den gröna politiken i valet 2018! Vi söker dig som vill möta väljare och skolelever under valrörelsen.

Gröna demokratipedagoger sökes!

Vi står inför världens kanske viktigaste val. Nu avgörs om Sverige kan fortsätta vara ledande i världens omställningsarbete. Därför är det viktigare än någonsin att förklara för människor varför den gröna politiken behövs och vilken skillnad den gör. I Örebro har Miljöpartiet utgått från de globala målen i Agenda 2030. Besök gärna orebro2030.se.

Uppdraget som grön demokratipedagog består i att guida skolelever och väljare kring Miljöpartiets politik i stort såväl som den konkreta kommunpolitiken med hjälp av de digitala och fysiska verktyg som finns i vår valstuga. Du kommer att arbetsledas av vår valsamordnare.

Vi tror att du är utåtriktad, positiv och tycker om att prata med människor. Dessutom har du vana vid att prata med många olika sorters människor, såväl yngre som äldre. Du är flexibel och kreativ och en god lagspelare. Självklart sympatiserar du med den gröna politiken, du får gärna bli medlem i Miljöpartiet redan nu. Medlemskapet är gratis för dig som studerar eller är under 26 år. Dessutom är det en fördel om du är politiskt insatt och viss arbetslivserfarenhet.

Skicka din ansökan med personligt brev och CV till [email protected] senast 20 juni. Rekrytering sker löpande så hör av dig så snart som möjligt om du är intresserad.

Anställningsform och period:
Visstidsanställning med start senast 1 aug - 10 sept.

Arbetstiden schemaläggs flexibelt utifrån valkampanjens behov.

Frågor?
Kontakta vår valsamordnare Simon Tullstedt