Är du vår nya valkommunikatör?

Lyssna

Miljöpartiet Östergötland söker en valkommunikatör till valrörelsen 2018. Brinner du för för grön politik? Vill du jobba med valrörelsen? Är du en fena på att få andra att synas och höras? Då kanske du är vår nya valkommunikatör!

Vad gör en valkommunikatör?

Valkommunikatören ska koordinera arbetet med vår valkommunikation och hjälpa våra medlemmar att bedriva en framgångsrik valkampanj. Distriktets främsta redskap för att driva kampanjer är de aktiva medlemmar som finns i vår organisation, men också våra förtroendevalda och kandidater i valet.

Du kommer att ansvara för hemsida, kampanjsidor och sociala medier. Enklare typ av layout till affischer och att skriva pressmeddelanden kan också ingå i arbetet.

Även andra arbetsuppgifter som att koordinera debatter eller sköta administration kan bli aktuellt. Du kommer att arbeta tillsammans med distriktets valgrupp och övrig personal i distriktet.

Vem är du?

Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och mycket goda kunskaper inom sociala medier. Du kan snabbt sätta dig in i nya frågor, har ett flexibelt arbetssätt och god samarbets- och organisationsförmåga. Vi ser att du är en nytänkande person med kreativa idéer som kan användas i kampanjarbetet. Du har erfarenhet av projektledning och kampanjarbete. Att arbeta självständigt är inget problem för dig för du är strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du är en god strateg och omvärldsbevakare.

Dator och mobil kommer vara ditt främsta arbetsverktyg därför är din datorvana av stor vikt och kunskap i designprogram meriterande. Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande, men inget krav.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar.

Tjänsten är en projektanställning på stigande deltid från april 2018, eller enligt överenskommelse, till och med september 2018. Tjänstgöringsgrad och anställningstid är flexibelt och förhandlingsbart. Lön enligt överenskommelse. Räkna med oregelbundna arbetstider, såväl kvällstid som helgarbete kommer att bli aktuellt.

Sista ansökningsdag är den 12 mars 2018. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till:

och märker mailet med ”Ansökan valkommunikatör”.