Sigtuna

De senaste åren har varit de varmaste som någonsin uppmätts. Vi befinner oss mitt i accelererande klimatförändringar, utarmning av biologisk mångfald och artutrotning. Hur vi konsumerar, reser, bygger, bor och äter är orsaken, men också lösningen. Det är inte försent att skapa ett samhälle som är starkare, friskare, tryggare och grönare. Ett samhälle med en mångfald av arter och en mångfald av människor.

Miljöpartiet vill se en kommun som håller ihop och som utvecklas inom planetens gränser. I Sigtuna kommun ska medborgarna vara involverade i de beslut som rör dem. Det gäller inte bara resursstarka individer med brett kontaktnät, utan även barn, äldre och dem som är helt beroende av kommunal service. I Sigtuna ska det finnas många möjligheter att förverkliga sina drömmar, oavsett om det handlar om studier, en anställning eller ett eget företag.

Under Vår politik kan du läsa mer om vad vi tycker i olika frågor.

Vi vill gärna veta vilka frågor du tycker är viktiga i vår kommun, kontakta oss på [email protected]

Följ oss på Facebook

Vi kan göra mer om vi blir fler!

Bli medlem här