Är du vår kommunikatör?

Miljöpartiet i Region Skåne söker en kommunikatör med inriktning digital kommunikation, sociala medier och grafisk formgivning. Sista ansökningsdag är den 31 augusti.

Vi söker dig som vill jobba som politisk sekretare med inriktning kommunikation hos oss från hösten 2021 till 31 oktober 2022. Miljöpartiet i  Region Skåne sitter i opposition i dagsläget och du kommer ingå i ett team med gruppledare  och ytterligare några politiska sekreterare.

Vi söker en kommunikatör med inriktning digital kommunikation, sociala medier och grafisk  formgivning. Du kommer ansvara för att utveckla och driva trafik till våra sociala kanaler,  arbeta med digital och analog annonsering och grafisk formgivning. Har du erfarenhet av  foto och rörligt material är det meriterande.

Du arbetar nära vår press- och  kommunikationsansvariga politiska sekreterare för att på bästa sätt nå ut med vår politik och  våra politiska förslag. I arbetet ingår att arbeta med kampanjer och politiska utspel. Vi är en  förhållandevis liten organisation, vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera, vi hjälps alla åt  för bästa möjliga resultat. Det gör att jobbet innebär att du ibland måste hjälpa till med andra  arbetsuppgifter. Att vi nu går in i ett valår kommer i högsta grad att prägla arbetet och vi  planerar för ett tätt samarbete med partidistriktet kring valorganisation.

Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller  grafisk formgivning, men det är inget absolut krav, dina personliga meriter och  kvalifikationer väger tyngst. Du är kreativ, nyfiken på nya trender inom digital  marknadsföring och tycker det är kul att utveckla vår kommunikation. Du är bra på att  anpassa budskap efter målgrupper och är både initiativrik, noggrann och stresstålig. Du är en  person som kan jobba självständigt men samtidigt gillar att samarbeta. Vi utgår ifrån att du  delar våra gröna värderingar.

Din arbetsplats är på Rådhus Skåne i Kristianstad men vi arbetar även på Regionhuset på  Dockplatsen i Malmö samt på vårt distriktskansli i Lund. Det finns också möjlighet att arbeta  hemifrån någon/några dagar i veckan om du trivs med det. Arbetstiden är främst vanlig  kontorstid men det förekommer arbete och möten på både kvällar och helger.  Tillträdesdatum under hösten, exakt datum är förhandlingsbart.

Det kan vara bra att känna till att du som anställs som politisk sekreterare enligt kommunallagen har rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb. Har du fast anställning idag behöver du alltså inte säga upp dig utan kan ta tjänstledigt.

Ansök senast den 31 augusti genom att skriva ett personligt brev med uppgifter om  utbildning och erfarenheter. Ange gärna två referenspersoner. Ansökan skickas till  gruppledare Mätta Ivarsson, [email protected].

Vid frågor om tjänsten eller ansökningsförfarandet, kontakta gruppledare Mätta Ivarsson,  0725-525108 eller mail enligt ovan.

Annonsen finns även här: https://drive.google.com/file/d/1uyYhcPulLL1xBZmS1vlusxmJtFmwCN7Q/view?u...