Är du vår politiska sekreterare?

Miljöpartiet i Region Skåne söker en politisk sekreterare från hösten. Sista ansökningsdag är den 15 augusti.

Vi söker dig som vill jobba med oss från tidig höst 2021 till 31 oktober 2022. Miljöpartiet i Region Skåne sitter i opposition i dagsläget och du kommer ingå i ett team med gruppledare och ytterligare några politiska sekreterare.

Ditt arbete kommer att vara att stödja och arbeta med våra förtroendevalda exempelvis genom att göra research och ta fram underlag, förbereda möten och utspel, skriva debattartiklar och politiska texter. Du kommer även få arbeta med såväl politikutveckling som mer ”hands on” valarbete. Administration förekommer också. Att vi nu går in i ett valår kommer i högsta grad att prägla arbetet och vi planerar för ett tätt samarbete med partidistriktet kring valorganisation. Vi är en förhållandevis liten organisation vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera, vi hjälps alla åt för bästa möjliga resultat! Läs mer här.