Grön ungdom Syd söker Ombudsperson

Lyssna

Grön Ungdom Syd är Miljöpartiet de gröna i Skånes ungdomsförbund. Vi kämpar för klimatet och medmänskligheten. Nu söker vi en ombudsperson som vill arbeta nära vår styrelse med att utveckla organisationen och bistå styrelsen i dess arbete.

Detta är vi

Som styrelse för Grön Ungdom tredje största distrikt (!), och det distrikt med flest lokalavdelningar (!!) arbetar styrelsen med att bistå lokalavdelningar i deras arbete så väl som att väcka ett politiskt engagemang hos unga runtom i Skåne och Blekinge. Styrelsen arbetar också med att utveckla organisationen och driva gröna frågor i Skåne och Blekinge.

Om arbetet

Att bistå styrelsen i dess arbete innefattar dels administration, men du kommer också ha övergripande ansvar för utbildningar, studiebesök och seminarier, stödja lokalavdelningar i dess arbete samt peppa och inspirera enskilda medlemmar.

Vi söker dig som:

• Vill arbeta i en stark idéburen organisation
  • Känner dig trygg i att kunna arbeta själv
  • Har erfarenhet av organisatoriskt arbete

Det är meriterande om:

• Du har erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier
  • Du har erfarenhet av politiska organisationer
  • Har erfarenhet av ideella organisationer och praktiskt föreningsarbete

Villkor:

Tjänsten är en 25% tillsvidareanställning, med flexibla arbetstider vilket kan innebära såväl kvälls som helgarbete. Tillträde den 1 april, eller enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är i huvudsak Miljöpartiet de gröna i Skånes kansli i Lund. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du behöver inte vara medlem i Miljöpartiet eller Grön Ungdom men du delar självklart våra gröna värderingar.

Sök tjänsten genom att skicka ett personligt brev och ditt CV till [email protected]. Sista ansökningsdag är den 14 mars. Har du frågor om tjänsten, kontakta Grön Ungdom Syds Språkrör, Klas Sivén, [email protected]0722002393. Välkommen med din ansökan!