Miljöpartiet de gröna i Skåne söker: Organisationsutvecklare, 40 %

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Skåne söker nu en person som kommer att ansvara för att fortsätta utveckla vår organisation för framtiden. Vår ambition är att utgöra en modern politisk kraft som involverar människor i att finna gröna långsiktigt hållbara lösningar på de utmaningar vi står inför.

Miljöpartiet de gröna i Skåne är en medlemsorganisation som organiserar medlemmar i Skånes 33 kommuner. I Region Skåne har vi idag en gruppledare och 6 ledamöter i regionfullmäktige som ansvarar för det politiska arbetet i Region Skåne. Styrelsen för MP Skåne, som väljs av medlemmarna, ansvarar för utbildning, seminarier, möten, valrörelser samt medlemsorganisation, politisk organisation och stöd till våra kommunala avdelningar.

Organisationsutvecklaren kommer att arbeta direkt under styrelsen i samarbete med vår organisationssekreterare på vårt kansli i Lund. Nära samarbete sker också med de politiska sekreterarna anställda av Region Skåne för Miljöpartiet. Arbetet kommer att vara mångfacetterat, med fokus mot att utveckla och stärka MP Skåne som medlemsorganisation genom att stötta lokalavdelningarna att öka antalet medlemmar såväl som att engagera aktiva medlemmar. Övergripande innebär det att tillsammans med styrelsen delta i planering och genomförande av utbildningar och seminarier, stötta lokalavdelningar, utveckla former för samordning samt arbeta med strategisk verksamhetsplanering och kommunikation för MP Skåne. Arbetet kommer att vara framtidsinriktat och ha stark koppling till Miljöpartiets politik. Då tjänsten innebär många kontakter med lokalavdelningarna samt enskilda medlemmar måste den person vi söker vara kommunikativ, lyhörd och inspirerande. Arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men helg och kvällsarbete förekommer.

För att passa som organisationsutvecklare hos oss behöver du ha erfarenhet från arbete i ideella organisationer i någon form. Du behöver ha god datorvana och erfarenhet av sociala medier på ett sätt som är användbart i en modern organisations alla kontakter och verksamhet. Att dessutom kunna förmedla sådan kunskap till andra stärker förutsättningarna för ditt arbete som organisationsutvecklare. Erfarenhet av projektledning, organisationsutveckling eller utbildning är starkt meriterande. En förutsättning för att lyckas med arbetet är att du delar de gröna värderingar som är fundamentet i Miljöpartiets politik.

Tjänsten är en 40 % tillsvidareanställning med flexibel arbetstid.

Tillträde 1 april 2019 eller enligt överenskommelse.

För att söka tjänsten, sänd ett personligt brev, ditt CV samt löneanspråk till: [email protected]

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 2019-03-14.

Kontaktpersoner:

Fredrik Hanell, distriktsordförande, 0704-007129[email protected]