Sökes: Extra krafter under valrörelsen/blivande kampanjproffs

Lyssna

Har du mycket att ge under årets valrörelse? Då ska du söka till MP Skånes aktivitetspool. Nu söker vi engagerade personer som vill jobba extra mycket inför valet den 9 september och vara tillgängliga för aktiviteter på andra orter och i andra kommuner än sin egen.

Inför valet satsar MP Skåne på en aktivitetspool för att kunna öka antalet aktiviteter och framförallt antalet miljöpartister som syns runt om i Skåne. Aktivitetspoolen består av två delar. Dels en ekonomisk pott som lokalavdelningar kan söka ersättning för kostnader som medföljer utåtriktade aktiviteter och dels en personpool för att bemanna aktiviteter runt om i Skåne. Den sistnämnda söker vi nu personer till.

Du som vill ingå i personpoolen ska kunna och vilja representera MP vid olika typer av aktiviteter och kampanjer. Det kan till exempel röra sig om att dela ut material, prata med folk vid olika evenemang, bemanna valstugor och kampanjområde eller delta i ett motionslopp klädd i MP-tröja. Du får gärna ha erfarenhet av valarbete, men det är inget krav. Personpoolen kommer att få en gemensam introduktion och en utbildning i kampanjarbete och aktuell politik. Under slutspurten av valrörelsen (1 augusti-9 september) kan det även bli aktuellt att hjälpa till med praktiska arbetsuppgifter, som till exempel att leverera material, stötta upp som jour och “grön aktivist” på sociala medier eller att dela ut valsedlar.

Personpoolen får ekonomisk ersättning per timme, samt ersättning för resor och ev andra kostnader som medföljer uppdrag.

Vi söker dig som:

- har lätt för, och tycker om, att prata med olika sorters människor

- är positiv, idérik, och förtroendeingivande person som vill sprida glädje och energi

- är nyfiken på att lära dig mer om Miljöpartiets politik på olika nivåer

- vill locka väljare till Miljöpartiet och bidra till gröna valframgångar och därmed det gröna samhällsbygget

- är beredd att (ibland med kort varsel) rycka ut till avdelningar och orter för att vara en extra och en inspirerande kraft samt bidra med energi och kunskap

- delar våra gröna värderingar och vill arbeta för gröna valframgångar

- står för och vill representera vår politik på nationell, regional och kommunal nivå

Vi ser gärna att du är eller blir medlem i Miljöpartiet men det är inget krav.

Ansök NU

Ansök snarast möjligt genom att skicka ett mail till [email protected]. Skriv “söker till aktivitetspoolen” i ämnesraden. Berätta lite om dig själv och varför du tror att du kan vara en extra kraft att räkna med under valrörelsen.

Svara även på:

• Antal timmar/vecka som du uppskattar att du kan arbeta under 1 mars-31 juli

• Antal timmar/vecka som du uppskattar att du kan arbeta 1 augusti-9 september

• Tider eller dagar som passar bättre eller sämre för dig

• Bostadsort och ev annan ort där du ofta befinner dig

• Övrig sysselsättning

• Kunskaper som du har och tror att vi kan ha användning för i valrörelsen (ex flerspråkig, kunskaper i indesign etc)

• Om du har körkort

• Om du kan tänka dig att jobba som samordnare för personpoolen

Vi gör intervjuer och anställer personer löpande.

Frågor? Kontakta Linnea Skoogh, valchef, [email protected] eller 0725-951058