Miljöpartiet i Solna söker en politisk sekreterare (50-100%)

Miljöpartiet i Solna är en del i den politiska majoriteten i Solna. Våra förtroendevalda och medlemmar jobbar för att kommunen ska utvecklas i en hållbar riktning. Miljöpartiet har två kommunalråd och två politiska sekreterare. En av tjänsterna som politisk sekreterare är vakant och därför kan du nu bli en i teamet på fyra personer.

Om tjänsten
I tjänsten ingår att stödja och arbeta med såväl förtroendevalda som förening och bidra till att ta tillvara medlemmarnas engagemang. Exempel på arbetsuppgifter är att förbereda möten och seminarier, skriva politiska texter och protokoll, planera och genomföra kampanjer, och i övrigt arbeta med samordning och administration. En stor del av arbetet kommer att bestå i att förbereda och genomföra valrörelsen 2022.

Kvalifikationer
Det är meriterande att ha erfarenhet av politiskt arbete och/eller föreningsarbete. Du kommer i arbetet ha kontakt med många olika människor och det är viktigt att du är flexibel och har ett gott bemötande. Du behöver vara en god skribent. Du har datorvana och kan utnyttja sociala medier för samordning, kommunikation och mobilisering. Du har en god förmåga att skapa förtroende, är noggrann och kan arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar men det är inget krav att du är medlem i partiet.

Så ansöker du
Tjänsten tillträds augusti 2021 eller enligt överenskommelse. Tjänstegrad kan till en början anpassas utifrån önskemål (50-100%) men under valåret 2022 ser vi gärna att du jobbar heltid. Arbetstiden är oreglerad vilket innebär att möten på kvällstid och ibland även helger förekommer. Det finns utrymme att anpassa arbetstiden och arbetsrollen utefter dina kompetenser och behov. Anställningsformen är visstidsanställning tom 31 december 2022.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation och etnisk eller religiös tillhörighet.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 10 juni 2021.

Ansökan med CV och personligt brev skickas till
[email protected]

Vi kommer genomföra intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna
[email protected]