Miljöpartiet i Solna söker en politisk sekreterare på deltid.

Lyssna

Miljöpartiet i Solna bildar efter två decennier i opposition ett majoritetsstyre tillsammans med Alliansen. Detta innebär för oss alla ett nytt sätt att arbeta. Vill du vara med att ställa om från att opponera till att leda? Miljöpartiet har två kommunalråd och en politisk sekreterare, och med en politisk sekreterare på deltid får vi ett politiskt kansli med fyra personer och stor kapacitet att leda EU-valrörelsen och samtidigt styra i Solna.

Om tjänsten

I tjänsten ingår att stödja och arbeta med såväl förtroendevalda som förening och bidra till att ta tillvara medlemmarnas engagemang.
Exempel på arbetsuppgifter är att förbereda möten och seminarier, skriva politiska texter och protokoll, planera och genomföra kampanjer, och i övrigt arbeta med samordning och administration.

Kvalifikationer

Det är meriterande att ha erfarenhet av politiskt arbete och/eller föreningsarbete. Du kommer i arbetet ha kontakt med många olika människor och det är viktigt att du är flexibel och har ett gott bemötande. Du behöver vara en god skribent. Du har datorvana och kan utnyttja sociala medier för samordning och kommunikation. Du har en god förmåga att skapa förtroende, vara noggrann och kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Så ansöker du

Arbetsledare är Miljöpartiets gruppledare Bernhard Huber. Anställningen är från 1 april 2019. Tjänsten är på 25-40% med oreglerad arbetstid vilket innebär att möten på kvällstid och ibland även helger förekommer. Det finns utrymme att anpassa arbetstiden och arbetsrollen utefter dina kompetenser och behov.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Skicka gärna din ansökan så fort som möjligt men sista ansökningsdag är 10 februari 2019.

Ansökan med CV och personligt brev skickas till
[email protected]
Vi kommer genomföra intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna
[email protected]