Borgarrådsassistent för Miljöpartiet i Stockholms stad

Lyssna

Miljöpartiet de gröna sitter sedan efter valet 2018 i ett grönblått majoritetssamarbete. Miljöpartiet har ansvar för miljö- och klimatroteln och trafikroteln. Nu söker vi en assistent till stöd för våra borgarråd.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att samordna borgarrådens kalendrar, hantera mötesförfrågningar och ansvara för att borgarrådens scheman fungerar, planera och boka större evenemang, konferenser, studiebesök och liknande. Ansvara för bedömning och registrering av allmänna handlingar, sköta kontakter med allmänheten samt diverse administrativa frågor som rör rotlarna.

Vi vill att du är strukturerad, ordningsam, noggrann och ansvarstagande. Vi erbjuder dig ett arbete, i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Miljöpartiet är en arbetsgivare som gillar olika och vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats.  Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller medlemskap.

Vi har oreglerad arbetstid och är anställda enligt 4 kap 30-32 §§ kommunallagen. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna runt årsskiftet 2018/2019.  Tjänsten är en heltidstjänst. Mer information lämnas av kanslichef Gabrielle Gjerswold, 08-508 296 94. Facklig kontaktperson är Samuel Svan, Vision, 08-508 296 17. Sista ansökningsdag är den 3 december, du skickar din ansökan till [email protected]