Borgarrådssekreterare för Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad

Miljöpartiet de gröna i Stockholms stadshus har idag ansvar för miljö-, klimat- och trafikfrågorna inom den grönblåa majoriteten i Stockholms stad. Nu söker vi en vikarierande borgarrådssekreterare till trafikroteln som Miljöpartiet ansvarar för. Du kommer ingå i en grupp med trafikborgarrådet, ytterligare en borgarrådssekreterare, en biträdande borgarrådssekreterare och en pressekreterare.

Arbetet består av att skriva fram ärenden till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, ta fram underlag till trafikborgarrådet samt författa artiklar och andra politiska texter. I det löpande arbetet handlar det också om att följa arbetet i nämnder och styrelser och att ha täta kontakter med övriga politiska partiers borgarrådssekreterare i majoriteten. Du ska ha goda kunskaper i de politiska områdena som är kopplade till trafikrotelns ansvarsområde eller yrkeserfarenhet som är relevant för området. Du ska kunna skapa förtroende, kunna arbeta självständigt och samtidigt kunna arbeta i nära relation till dina arbetskamrater och chef.

Vi erbjuder dig ett arbete, i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Miljöpartiet är en arbetsgivare som gillar olika och vet att varierande erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller medlemskap.

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat som är tidsbegränsad till 29 april 2022. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi har oreglerad arbetstid och är anställda enligt 4 kap 30-32 §§ kommunallagen. Mer information lämnas av kanslichef Cecilia Engström, [email protected]. Sista ansökningsdag är den 9 maj 2021, du skickar din ansökan till [email protected].