Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad söker en valsamordnare

Stockholms modernaste parti söker dig som vill bidra till vår bästa valrörelse någonsin. Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad är idag tredje största parti, och vår ambition är att ingen ska kunna bilda majoritet utan oss efter valet 2018.

Nu söker vi en valsamordnare med vana av att driva kampanj

Din roll blir att planera, förankra och leda de projekt som är valkampanjen. Föreningens främsta redskap för att driva kampanjer är de aktiva medlemmar som finns i vår utförarorganisation men också våra förtroendevalda. Du ska koordinera arbetet mellan medlems- och stadshuskansliet. Men även samordna vår valrörelse med riksorganisationen och regionen.

Du är öppen och lyhörd. Du har lätt att skapa och upprätthålla goda och nära relationer. En del av ditt arbete kommer att innebära nära kontakter och stöttning av utförarorganisationen och stadsdelsgrupperna, vars roller kommer att utvecklas fram till och med valet.

Du ska ha erfarenhet av projektledning och kampanjarbete. Du ska vara strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du ska vara en god strateg och omvärldsbevakare. Du förväntas kontinuerligt dokumentera ditt arbete och återrapportera till kanslicheferna.
Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande. Du ska kunna skapa förtroende, arbeta självständigt men samtidigt kunna verka i nära relation till dina arbetskamrater och chef.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete, i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap.

Heltid 40 timmar/vecka. Tillträde augusti 2017. Tjänsten är en projektanställning som löper till och med december 2018. Mer information lämnas av kanslichef (Miljöpartiet i Stockholms stadshus) Gabrielle Gjerswold, 0761-22 96 94 eller kanslichef (medlemskansliet) Mårten Wallberg 08-588 329 15.

Senaste ansökningsdag är den 4 juni 2017. Du skickar din ansökan till [email protected]