Miljöpartiet de gröna i Stockholms stadshus söker dig som vill jobba med sociala medier och som har grafisk kompetens

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Stockholms stadshus har i dag ansvar för miljö-, social- och trafikroteln. Nu behöver vi en vikarie till vår pressavdelning.

Du kommer arbeta med Miljöpartiets närvaro i sociala medier och ansvara för innehållsproduktion med fokus på sociala medier samt vår hemsida mp.se/stockholm. Tjänsten ingår i en grupp med tre pressekreterare. I samarbete med våra borgarråd, pressekreterare och utredare ska du föra ut Miljöpartiets politik.

Du ska ha, för tjänsten, relevant utbildning och yrkeserfarenhet. Tjänsten kräver att du är lyhörd. Du har inga problem att formulera dig i tal och skrift då tjänsten bland annat innebär att skapa redaktionellt innehåll, skriva målgruppsanpassade texter och formulera text för digitala kanaler. Du ska ha grundläggande grafisk kompetens (InDesign och Photoshop) och kunna fotografera och bildsätta budskapen. Ett plus är kompetens i videoredigering. Du ska kunna skapa förtroende, kunna arbeta självständigt och samtidigt kunna arbeta i nära relation till dina arbetskamrater och chef.

Vi erbjuder dig ett arbete i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Miljöpartiet är en arbetsgivare som gillar olika och vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats.  Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller medlemskap.

Vi har oreglerad arbetstid och är anställda enligt 4 kap 30–32 §§ kommunallagen. Vikariatet löper mellan 1 maj 2018 till och med 31 december 2018 då nuvarande innehavare av tjänsten ska vara föräldraledig. Mer information lämnas av kanslichef Gabrielle Gjerswold, 08–508 296 94. Facklig kontaktperson är Samuel Svan, Vision, 08–508 296 17. Sista ansökningsdag är den 25 februari 2018, du skickar din ansökan till [email protected]