Miljöpartiet i Stockholm stad söker vikarierande organisationshandläggare

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Stockholm stads medlemskansli söker nu en vikarierande organisationshandläggare med ansvar för medlemsmöten, styrelsesamordning samt delansvar för ekonomihantering.

Du kommer främst att jobba med ekonomihantering, förbereda medlemsmöten, valprocesser och styrelsesamordning samt vara med och planera våra medlemsutbildningar. Tjänsten kommer att inledas med att praktiskt genomföra vår medverkan under Stockholm Pride tillsammans med kanslichef.

Du som söker har erfarenhet av ekonomihantering och projektledning. Du är strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du förväntas kontinuerligt dokumentera ditt arbete och återrapportera till kanslichefen.

Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande. Du kan skapa förtroende, arbeta självständigt och samtidigt verka i nära relation till dina arbetskamrater och chef.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete, i en miljö som periodvis kan vara hektisk, men alltid inspirerande. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap.

Heltid 35 timmar/vecka. Tjänsten innebär oreglerad arbetstid. Tillträde 22 juli 2018. Tjänsten är ett vikariat till och med den 31 januari. Mer information lämnas av chefen på medlemskansliet Mårten Wallberg 0760-522788.

Senaste ansökningsdag är den 15 maj 2019. Du skickar din ansökan till [email protected]