Miljöpartiet i Stockholm stadshus söker ett proffs på digital kommunikation

Miljöpartiet de gröna i Stockholms stadshus har idag ansvar för miljö-, klimat- och trafikfrågorna inom den grönblåa majoriteten i Stockholms Stadshus. Nu behöver vi förstärka vår pressavdelning med en kommunikatör som är proffs på digital kommunikation och sociala medier.

I din roll är du en del av pressavdelningen på Miljöpartiets kansli i Stockholms stadshus och arbetar tätt i ett team bestående av en pressekreterare och en kommunikationschef. I din roll ansvarar du för partiets närvaro i sociala medier, från att skapa innehåll till att få spridning. En mindre del av tjänsten är renodlad presskommunikation där du tar fram underlag, omvärldsbevakar samt hanterar mediekontakter.

Du ska ha, för tjänsten, relevant utbildning eller yrkeserfarenhet. Vi söker någon som har erfarenhet och goda kunskaper från arbete med sociala medier, god kännedom om Miljöpartiets politik, god språklig förmåga och som kan formulera komplexa frågor på ett enkelt och slagfärdigt sätt. Dessutom bör du ha kunskaper i grafisk formgivning och filmredigering.

Vi erbjuder dig ett arbete, i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Miljöpartiet är en arbetsgivare som gillar olika och vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats.  Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller medlemskap.

Tjänsten är tidsbegränsad till 30 september 2022.

Vi har oreglerad arbetstid och är anställda enligt 4 kap 30-32 §§ kommunallagen. Tillträde enligt överenskommelse men tidigast i september månad.  Mer information lämnas av kanslichef Cecilia Engström, [email protected]. Sista ansökningsdag är den 16 maj, du skickar din ansökan till [email protected].