Miljöpartiet i Stockholms stad söker en medlemsansvarig med vana av att driva kampanj

Stockholms modernaste parti söker dig som vill bidra till vår bästa valrörelse någonsin. Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad är idag tredje största parti, och vår ambition är att ingen ska kunna bilda majoritet utan oss efter valet 2018.

Föreningens främsta redskap för att driva kampanjer är våra aktiva medlemmar och förtroendevalda.

Din roll blir att arbeta för att våra medlemmar aktivt deltar i valrörelsen. Detta innebär att ansvara för våra stadsdelsgrupper, nätverk, intressegrupper samt att slussa in nya medlemmar. Du kommer att jobba med sociala medier och ansvara för vår medlemswebb samt vara redaktör för vårt nyhetsbrev. Ditt jobb kommer även att innebära kampanjplanering och delta i planering av utbildningar för medlemmar och förtroendevalda.

Eftersom det är val i september 2018 kommer du att samarbeta mycket med våra kanslier i främst Stockholms stadshus och Stockholms läns landsting men även till viss del med vårt rikskansli.

Du är öppen, lyhörd och har lätt att entusiasmera. Du har lätt att skapa och upprätthålla goda och nära relationer. En stor del av ditt arbete kommer att innebära nära kontakter och stöttning av stadsdelsgrupperna och andra utförargrupper i föreningen, vars roller kommer att utvecklas fram till och med valet.

Du ska ha erfarenhet av projektledning och kampanjarbete. Du ska vara strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du förväntas kontinuerligt dokumentera ditt arbete och återrapportera till kanslichefen.

Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande. Du ska kunna skapa förtroende, arbeta självständigt men samtidigt kunna verka i nära relation till dina arbetskamrater och chef.

Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete, i en miljö som periodvis kan vara mycket hektisk, men alltid inspirerande. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap.

Heltid 35 timmar/vecka. Tillträde augusti 2017. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Mer information lämnas av kanslichefen på medlemskansliet Mårten Wallberg 0733-746 714.

Senaste ansökningsdag är den 1 augusti 2017. Du skickar din ansökan till [email protected]