Är du vår kampanjledare för projektet Operation Samtal?

Miljöpartiet de gröna Stockholmsdistriktet är landets största distrikt inom Miljöpartiet de gröna och innefattar den regionpolitiska nivån, Region Stockholm, samt 26 kommunavdelningar.

Ser du kombinationen av att driva ett stort projekt och skapa massor av samtal?

Vi söker en ledare och motor till vårt stora valprojekt Operation Samtal!  Vi tror att du är en drivande och engagerad kampanjledare som med energi, pepp och mod vill entusiasmera, leda och samordna distriktets alla medlemmar. Målsättningen är att innan valdagen genomföra 250 000 samtal. Minst 75 000 dörrar ska knackas.

Som kampanjledare hos oss får du:

Delta i stort förändringsarbete
Vara med och genomföra värdeskapande samtal
Bli en nyckelperson i vårt fantastiska valarbete

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet är inte nödvändigt.

Tjänsten är en projektanställning, 11 månader på heltid med månadslön - 1 november 2021 -1 oktober 2022. Tjänsten är baserad i Miljöpartiets nya kampanjlokal i centrala Stockholm, som också kommer att utgöra kampanjhögkvarter för Miljöpartiets valarbete för Stockholmsdistriktet och Stockholm Stad. Miljöpartiet de gröna Stockholmsdistriktet omfattas av kollektivavtal genom Arbetsgivaralliansen.

Vem är du?

Vi ser att du har erfarenhet från att organisera och leda kampanjarbete och/eller dörrknackningskampanjer
Vi ser gärna att du har körkort B
Vi ser att du är en kreativ “doer”
Vi ser att du är social, kommunikativ och lösningsorienterad
Vi ser att du har en god förmåga att kommunicera digitalt och via sociala medier

Vid frågor, vänligen kontakta

Maria Kjellberg, Kanslichef - [email protected]
Anton Fendert, Ordförande - [email protected]

Låter detta spännande?
Mejla en personlig ansökan med cv till [email protected]. Sista ansökningsdag är 11 oktober.