Tjänsteutlysning digital kommunikatör Miljöpartiet i Region Stockholm

Vill du va med och skapa en stark grön valrörelse? Miljöpartiet i Region Stockholm söker en erfaren kommunikatör, med särskilt digital kompetens och med erfarenhet av att producera film för social media. Tjänsten är ett tillfällig tjänst med start så snart som möjligt och fram till 1 oktober 2022.

Miljöpartiets politiska kansli arbetar för en grönare och mer hållbar Stockholmsregion. Vi ansvarar för att bygga ut och stärka kollektivtrafiken, för att stockholmsregionen ska uppnå netto-noll-utsläpp och för en tillgänglig psykiatrisk vård. Valrörelsen 2022 kommer till stor del att bedrivas digitalt.

Vi söker nu dig som är duktig kommunikatör, som har god förmåga att leda projekt och som kan producera såväl högkvalitativ film och bild i social media. Vi söker särskilt dig som har erfarenhet av att arbeta med filmproduktion för social media. Du kommer att arbeta i en kreativ miljö med högt tempo. Du blir en av två kommunikatörer på vårt regionkansli. Under valrörelsen kommer ni att arbeta i ett större kommunikativt team.

Du kommer att arbeta med såväl proaktiv som reaktiv kommunikation samt sammanfoga traditionellt pressarbete med digital media.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Producera innehåll till Miljöpartiets kanaler i sociala medier utifrån beslutade strategier.
Föreslår, utför och utvärderar kommunikationsaktiviteter i enlighet med beslutade mål och strategier.
Utveckla kampanjer för Miljöpartiet i Region stockholm i digitala kanaler.
Projektleder och producerar kommunikation för både extern och intern kommunikation.
Samarbetar med kommunikatörer i andra delar av Miljöpartiet.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom relevanta områden som kommunikation, digital produktion och marknadsföring.
Arbetslivserfarenhet av arbete med produktion av digital kommunikation. Vi lägger särskilt stor vikt vid produktion av rörlig bild.
Erfarenhet av att arbeta kreativt med rörlig bild och filmproduktion.

Erfarenheter

Erfarenhet av kommunikationsarbete såsom digital produktion, kommunikation och marknadsföring. Erfarenhet av att projektleda.  Erfarenhet av arbete i idéburen och politisk verksamhet är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du kreativ, initiativrik och utåtriktad, har god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i grupp, är en skicklig projektledare och har ett gott ordningssinne.
Du är en lagspelare som är van vid att växla mellan att arbeta såväl självständigt som i samarbete med dina kollegor.

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet är inte nödvändigt.

För frågor om tjänsten svarar Veronica Eriksson, kanslichef, [email protected] och pressekreterare Tobias Östberg, [email protected].
Tjänsten är tillfällig och sträcker sig fram till 1 oktober 2022, med start så snart som möjligt. Intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Eftersom detta är en politisk anställning har du rätt till tjänstledighet från annan tjänst.

Välkommen med din ansökan senast den 30  november 2021 till [email protected], märk ansökan med “digital kommunikatör”