Grön Ungdom i Stockholmsregionen söker en verksamhetsutvecklare

Lyssna

Grön Ungdom i Stockholmsregionen samlar och engagerar unga i länet som delar Miljöpartiets värderingar. Vi verkar för medlemmarnas möjlighet att utvecklas såväl politiskt som personligt och med stor möjlighet till att påverka vår politik.Vårt grundfokus är att anordna medlemsmöten, kampanjer, utbildningar och liknande.

Vi har under en tid varit helt baserade på ideellt engagemang och söker nu en anställd som vill vara med och ta verksamheten till nästa nivå. Som verksamhetsutvecklare kommer du att vara föreningens främsta redskap att utveckla verksamheten och bygga upp den genom att sköta den kontinuerliga kontakten med medlemmar, ansvara för medlemsutskick, kommunikation på sociala medier, bokföring samt hjälpa styrelsen i deras arbete. Du kommer att vara personen med helhetssyn över organisationen.

Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete där du får möjlighet att förverkliga dina egna idéer och drivkrafter. Samtidigt får de vara med och stärka våra medlemmar i att hitta sin politiska identitet. Du arbetar både nära den ideella styrelsen men också Grön Ungdoms rikskansli och får därför en koppling till hela förbundets arbete.

Arbetsuppgifter

• Utveckla och planera verksamhet tillsammans med styrelsen
  • Administrativt arbete som bokföring, medlemsregister och mejlutskick
  • Vara vår kontakt mot medlemmar och andra organisationer

Kvalifikationer

Vi söker dig som är kreativ och självgående med kunskap om hur man driver en organisation. Du är lyhörd mot styrelsen, men kan också komma med egna idéer och initiativ och har förmågan att ge dig själv arbetsuppgifter. Du är social, har lätt att entusiasmera och bidra till god stämning. Tidigare engagemang i ideella föreningar är meriterande men inget krav.

Grön Ungdom vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Vi ser att du delar våra gröna värderingar, men medlemskap i Grön Ungdom eller Miljöpartiet är inte ett krav.

Om tjänsten:

Tjänsten är på 60% av heltid, vi tillämpar 35 timmars arbetsvecka. Arbetstider och arbetsplats är till stor del är flexibla, vi ser däremot gärna att du har möjlighet att vara på kontoret vid några tillfällen under veckan. Arbetstid förläggs ibland under kvällar och helger då det ofta är när styrelsen och andra grupper har möten som du behöver delta på. Du har kontorsplats på Miljöpartiets kansli vid Slussen och arbetar nära andra MP- och GU-anställda.

Du kommer att anställas och arbetsledas av Grön Ungdom riksorganisationen men arbetar för Grön Ungdom i Stockholmsregionen. Tillträde så snart som möjligt, helst runt början av april.

Lön: Fast lön efter överenskommelse. Förmåner som ingår är 6 veckors semester och friskvårdsbidrag.

Har du några frågor? Kontakta förbundssekreterare Lucas Henriksson på [email protected]

Ansök genom att skicka in CV och Personligt Brev i det här formuläret senast den 8:e mars: https://forms.gle/S6w7GJvT1RbgokRT6