Miljöpartiet de gröna i Stockholmsregionen söker kanslichef

Lyssna

Verksamhetsbeskrivning: Distriktet är den organisatoriska delen av Miljöpartiet i Stockholmregionen. Vår politiska motsvarighet är Miljöpartiet i Stockholmsläns landsting där vi just inlett ett blågrönt majoritetssammarbete.

Distriktet har bland annat till uppgift att bedriva valrörelser, utveckla och samordna den långsiktiga politiken inom landstinget/regionen, samordnar och stödjer distriktets lokalavdelningar i politiska frågor samt samordna och stödja distriktets lokalavdelningar i organisationsfrågor.

Dina arbetsuppgifter: Som kanslichef svarar du upp mot distriktsstyrelsen och är tillsammans med organisationsutvecklaren ett team som genomför distriktets verksamhet. Du har en viktig roll att hålla i den strategiska planeringen, ansvara för budget och ekonomiuppföljning. Som kanslichef är du vägen in vid konflikthantering i lokalavdelningarna och har huvudansvar för distriktsstyrelsens kontaktpersoner som bistår praktiskt med rådgivning och stöd för lokalavdelningarna.

Vi tror att du som söker har: Som kanslichef behöver du ha strategisk förmåga och du behöver kunna leda både dig själv och andra. Tidigare chefserfarenhet med personalansvar och arbetsledningsansvar är meriterande. God kompetens inom ekonomihantering och budgetuppföljning är en nödvändighet. Du får gärna ha erfarenhet från politiskt styrd organisation eller från civilsamhället. Du behöver en god samarbetsförmåga och kan hugga i när det behövs.

Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Arbetstider och omfattning: Olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet, etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är en chefstjänst och innebär oreglerad arbetstid baserat på det lokala arbetstidsavtalet som innebär 35 timmars arbetsvecka.

Ansökan skickas till: Tillträde enligt överenskommelse, men gärna under januari eller februari 2019.  Tjänsten är en heltidstjänst. Sista ansökningsdag är den 20 december, du skickar din ansökan och CV till distriktsstyrelsens ordförande Elin Olsson på [email protected] Intervjuer kommer göras löpande.