Miljöpartiet i Stockholmsregionen söker en redovisningsekonom

Lyssna

Miljöpartiet i Stockholmsregionen är en distriktsorganisation som består av Stockholms 26 kommuner och Miljöpartiet i Region Stockholm och är landet största distrikt inom Miljöpartiet.

Vi söker en flexibel, driftig och självgående redovisningsekonom som vill jobba 50% för Miljöpartiet från 1 januari 2020. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med högt i tak, genuint gröna engagerade medarbetare och förtroendevalda.

Vi sätter särskilt högt värde på om det finns några års väl dokumenterad tidigare erfarenhet av att sköta redovisning för ideburen verksamhet. Det är ett stort plus om du är väl väl bekant med FortNox, som är det system vi använder för bokföring och gillar ständig utveckling och digitalisering av rutiner och processer.

Du kommer att jobba nära kanslichefen och mot såväl riksorganisationen som lokalavdelningarna i länet. Du kommer att ansvara för

• löpande bokföring
  • tertialrapporter
  • skatter och moms
  • inbetalningar och avstämningar
  • kund- och leverantörsreskontra
  • bokslutsarbete,
  • partiskatt (via autogiro)
  • redovisning till Kammarkollegiet,
  • kontakter med lokalavdelningar och revisorer

Tjänsten som redovisningsekonom kommer att få en viktig roll inom vår organisation.

Tjänsten är på halvtid med mycket bra möjligheter att själv styra dina arbetstider. Vår ambition är att tjänsten ska vidareutvecklas till heltid.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kanslichef Maria Kjellberg på 0704-451924 alternativt [email protected]

Ansökan skickas med CV och personligt brev till [email protected] senast den 6 december.