Ny styrelse

Lyssna

Under årsmötet i söndags valde mötet en ny styrelse och styrelseordförande. Det är en styrelse som ska arbeta för stabilitet, motivation och engagemang.

Terese Askerstedt Ser framemot att arbeta med styrelsen och vända trenden. Nu ska vi jobba för att motivera och engagera nuvarande och nya medlemmar.

Under söndagens årsmöte beslutade medlemarna i Miljöpartiet de gröna i Strängnäs att välja det föredetta kommunalrådet Terese Askerstedt till ny ordförande för partiorganisationen. Hon kommer närmast från ett ordförandeuppdrag för ett av Landstingets bolag samt uppdrag som kanslisekreterare för Mp Södertälje. Hon menar att hon ser framemot att arbeta för en motiverande och engagerande organisation. Vi behöver behålla våra medlemmar och engagera nya. I vår har vi också ett val som är viktigt och där vi tillsammans med övriga partier måste motivera alla medborgare att gå och rösta. Med den nya styrelsen känns det positivt och bra att vara tillbaka i Strängnäs avslutar hon.

Övriga i styrelsen är Björn Siljeström, Ingela Bengtsson, Ylva Franzen, Jennie Engdal, Ulf Wallin och Christoffer Zander.