Miljöpartiet i Sundbyberg söker kampanjansvarig i EU-valet

Lyssna

Miljöpartiet i Sundbyberg trappar nu upp valrörelsen. Vi söker därför en kampanjansvarig som ska ha huvudansvaret för att planera och genomföra våra externa aktiviteter under valet. Tjänsten som kampanjansvarig är en projektanställning på 50-100 procent med startdatum 1 april till och med den 30 maj 2019.

Kravprofil:

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse, kampanjvana och delar Miljöpartiets värderingar. Du är en driven, påhittig och initiativrik person som lätt skapar engagemang hos andra. Du lockas av att arbeta i en ideell organisation och det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medlemmar, förtreondevalda och väljare är det viktigt att du är bra på och tycker om att bemöta andra människor.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Arbetet som kampanjansvarig består av:

• Ta fram underlag till förtroendevalda inför politiska aktiveter och arrangera kampanjer.
  • Planera och underlätta externa aktiviteter.
  • Närvara på föreningens interna möten.
  • Planera och genomföra praktiska delar av valrörelsen så som valaffishcering.
  • Engagera medlemmar och förtroendevalda i alla delar av valrörelsen.
  • I övrigt fullgöra de arbetsuppgifter som gruppledaren anvisar.

Arbetsledare är våra gruppledare. Arbetet är delvis förlagt till kvällar och helger enligt överenskommelse med gruppledarna.

Välkommen med din ansökan och CV senast den 25 mars till: [email protected]. Intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan den 25 mars.

Frågor angående tjänsten besvaras av: Anton Fendert, 070-8285299.