Miljöpartiet i Sundbyberg söker politisk sekreterare

Miljöpartiet i Sundbybergs politiska sekreterare Mårten Roslund går vidare till nya uppdrag. Vi söker därför en efterträdare. Tjänsten som politisk sekreterare avser 100 procent med startdatum så snart som möjligt till den 31 december 2022 med goda möjligheter till förlängning.

Kravprofil

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse. Du är en strukturerad person som gärna får ha tidigare erfarenhet av politiskt arbete. En god förmåga att samarbeta och förhandla med andra partier är meriterande. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kommunikation, såväl intern som extern.

Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt. Tjänsten går dock inte att kombinera med engagemang som medlem i Miljöpartiet Sundbyberg.

Arbetet som politisk sekreterare består av

• Stötta våra politiker i deras arbete i nämnder och andra organ.
  • Närvara och administrera möten så som kommunfullmäktigegruppsmöten.
  • Vara partiets kontaktperson till övriga politiska sekreterare i vårt oppositionssamarbete.
  • Huvudansvar för Miljöpartiet i Sundbybergs externa kommunikation.
  • I övrigt fullgöra de arbetsuppgifter som gruppledarna anvisar.

Tjänsten sträcker sig till 31/12 2022 då alla politiska sekreterare i Sundbyberg anställs till nuvarande mandatperiodens slut. Enligt kommunallagen har en politisk sekreterare rätt till tjänstledighet från sitt nuvarande arbete för att arbeta som politisk sekreterare.

Arbetsledare är gruppledaren, Anton Fendert. Arbetet är delvis förlagt till kvällar och helger enligt överenskommelse med gruppledaren.

Välkommen med din ansökan och CV senast den 30 september till: [email protected].

Frågor angående tjänsten besvaras av: Anton Fendert, [email protected].