MP Sundbyberg söker en valsamordnare!

Miljöpartiet Sundbyberg söker en engagerad medarbetare med gröna värderingar som kan hålla ihop arbetet inför valet 2022. Tjänsten är en flexibel projektanställning som kan utformas efter dina möjligheter och önskemål.

Vad: Valsamordnare, Miljöpartiet de gröna i Sundbyberg
Omfattning: 50-100% efter överenskommelse
När: Februari 2022, med möjlig mindre omfattning inledningsvis. Visstidsanställning t.o.m. 2022-09-30, med möjlighet till förlängning.
Villkor: Den anställda har rätt till tjänstledighet från eventuell nuvarande tjänst enligt kommunallagens bestämmelser.

Arbetsbeskrivning
Vi söker någon som kan vara spindeln i nätet för planerandet och genomförandet av Miljöpartiets valkampanj i Sundbyberg. Ditt arbete går ut på att leda, organisera och koordinera alla organisationens olika delar i valkampanjen för att utnyttja partiets resurser optimalt och nå framgångar i valet. Arbete på obekväma arbetstider såsom kvällar och helger förekommer. Miljöpartiet Sundbybergs gruppledare kommer är arbetsledande chef.

Tilltänkta ansvarsområden:

• Samordna aktiviteter, kampanjer och utbildningar i valrörelsen.
  • Intern kommunikation med medlemmar.
  • Stötta partiets kommunalråd och kandidater i valet.
  • Hantera administration, planering och myndighetskontakter.
  • Produktion av innehåll till och hantering av partiets digitala kommunikation
  • i sociala medier, inklusive annonsering.
  • Ansvara för samordning och kommunikation med riksorganisationen.
  • Deltagande på medlems- och styrelsemöten, bland annat för förankring av valrörelsens olika delmoment och kampanjaktiviteter.

Dessa är möjliga att anpassa enligt önskemål och din spetskompetens.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort engagemang för gröna värderingar och en förmåga att leda, organisera och engagera ideella krafter. Det är viktigt att du är prestigelös, strukturerad och kan arbeta självständigt.

Vi vill att du:

• Delar Miljöpartiets värderingar (att vara medlem är inget krav).
  • Har god språklig förmåga, såväl i tal som i skrift.
  • Har erfarenhet av att producera och marknadsföra innehåll på sociala medier.
  • Är van att strukturera, genomföra och leda projekt.

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av att arbeta med bild- och videobehandling och har grundläggande kunskaper inom Adobe-paketet.
  • Har arbetat åt ideella organisationer tidigare.
  • Har arbetat eller engagerat dig i valrörelse tidigare.
  • Har B-körkort.

Vad Miljöpartiet Sundbyberg erbjuder
Miljöpartiet Sundbyberg erbjuder en arbetsplats med god sammanhållning, flexibla arbetstider och möjlighet till visst arbete på distans. Kansliet består idag av ett kommunalråd på heltid och en politisk sekreterare på heltid. Arbetsplatsen är i Sundbybergs Stadshus med gångavstånd från tunnelbana.

Vi vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Ansökan
Ansökan ska bestå av CV och personligt brev som skickas till [email protected] senast den 10/12. Intervjuer hålls löpande under processens gång, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktuppgifter vid frågor,
Elina Jansson, ordförande Mp Sundbyberg, [email protected]
Martin Solberg, kommunalråd Mp Sundbyberg, [email protected]

Vi ser fram emot att höra från dig!