Jobba för oss!

Lyssna

Vill du göra Trelleborg och världen mer hållbar? Kan du tänka dig ett extrajobb med stor frihet där du får träffa engagerade Trelleborgare, samtidigt som du lär dig mer om hur samhället och demokratin fungerar? Sök då jobbet som politisk sekreterare för Miljöpartiet de Gröna i Trelleborg.

Vi söker någon som kan hjälpa oss nå ut med vår politik. Vi vill att fler ska lära känna våra politiker och ta del av vad som händer i Trelleborg och vad vi har för förslag för att göra kommunen bättre.

Vi ser gärna sökande som har god kännedom om sociala medier. Kunskaper kring video är extra meriterande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är viktigt och likaså förmåga att ta egna initiativ. Då vi vet att mångfald berikar ser vi gärna sökande med olika bakgrund.

Miljöpartiets politik grundar sig i solidaritet med djur och natur, kommande generationer och världens alla människor. Frågor vi driver kan du läsa om på vår hemsida: https://www.mp.se/trelleborg. Där hittar du även vårt lokala valmanifest som sammanställer frågorna vi gick till val på.

Arbetet innebär stor frihet och går att kombinera med exempelvis studier. Cirka en kväll i månaden samlas vi på rådhuset i Trelleborg för att diskutera dagsaktuell politik. Enstaka helgarbeten kan förekomma, men hur och när arbetet äger rum avgör den politiska sekreteraren i hög grad själv. Månadslönen är runt 6000kr/månad och arbetstiden 8 timmar per vecka. Formell arbetsgivare är Trelleborgs Kommun.

Låter jobbet intressan?

Skicka då personligt brev där du berättar om din kompetens och vad du kan tillföra i tjänsten till [email protected], så hör vi av oss. Tjänsten kan tillträdas omgående eller vid överenskommen tidpunkt.

Vänliga hälsningar,
Emil Samnegård, gruppledare för Miljöpartiet de Gröna i Trelleborg