Miljöpartiet söker organisationsutvecklare i Uppsala kommun och Uppsala län

Miljöpartiet i Uppsala kommun och Uppsala län söker en driftig, engagerad och ambitiös organisationsutvecklare som kan hjälpa oss bygga en stark organisation.

Arbetsuppgifter:

Arbetet består i huvudsak av att planera och utföra medlems- och utbildningsverksamhet, arbeta med medlemsvärvning samt på andra sätt underlätta och stärka våra medlemmars ideella engagemang. Du förväntas vidare tillsammans med partiets valgrupp leda arbetet i valrörelsen 2022.

Tjänsten är delad mellan att jobba med Miljöpartiet i Uppsala län och Uppsala kommun, dvs partiets distriktsorganisation och lokalförening i Uppsala. Du är partiorganisationens tjänsteperson med ansvar för såväl intern som extern kommunikation. Tillsammans med styrelserna utvecklar du organisationen. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera kampanjer och utåtriktade aktiviteter och är den som praktiskt sköter bland annat hemsideuppdatering, sociala medier, pressmeddelanden och medlemsutskick, men i samverkan med våra politiska sekreterare i Uppsala kommun och Region Uppsala.

I tjänsten ingår också rent administrativa arbetsuppgifter, som att ta om hand inkommande post till partiet och föra protokoll vid möten.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en mycket god organisationsförmåga och är en kommunikativ person med fingertoppskänsla för vem och vilka som behöver vilken information när. Du gillar att organisera såväl stora som små möten, arrangemang och utbildningar, både internt och offentligt. Tjänsten är en varierad tjänst som kräver att du har förmågan att prioritera och organisera ditt arbete. Om du inte redan är medlem Miljöpartiet är det förstås ett krav att du blir medlem i samband med att du tillträder tjänsten.

Vi ser med fördel också på att du:
- har erfarenhet av arbete inom politisk eller ideell sektor
- har relevant utbildning, eller motsvarande kunskaper
- har mycket god datorvana och vana att hantera sociala medier
- uttrycker dig väl i tal och skrift.
- har intresse av formgivning och produktion av material.

Ovanstående erfarenheter eller kunskaper kan du ha fått i Sverige eller i annat land.

Varaktighet:
Tidsbegränsad anställning till 31 december 2022. Valresultat avgör om tjänsten förlängs.

Lön:
Fast lön efter överenskommelse.

Arbetstid och arbetsplats:
Tjänsten innebär oregelbunden arbetstid, vilket innebär arbete på helger och kvällar. Arbetstiden är heltid (35-timmarsvecka). Arbetsområdet är hela Uppsala län. Din arbetsplats och utgångspunkt är Miljöpartiets kansli i Uppsala.

Frågor och ansökan:
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till [email protected], så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2021. Intervjuer kommer att ske löpande.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.