MP-Uppsala län söker pressekreterare

Lyssna

Känner du också att grön politik, omställning och hållbarhet är svaret på dagens klimat- och miljöutmaning? Vill du bidra med din kunskap i världens viktigaste valrörelse? Inför valet 2018 är det centralt att vi når ut och vi söker därför dig som inspireras och älskar att arbeta med media. Du kommer arbeta utåtriktat och självständigt i nära samarbete med vårt engagerade team.

För att trivas med tjänsten är du bra på att hitta spännande vinklar som kan intressera media för våra politiska frågor, är god skribent och har god förmåga att etablera kontakt med nyhetsredaktioner.  Du trivs med snabba insatser men är också bra på att arbeta strategiskt och långsiktigt för att bygga relationer och skapa bästa möjliga förutsättningar för en bra kontakt med media

God kunskap om Miljöpartiets politik är meriterande såväl som tidigare erfarenhet av arbete inom press eller media. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av föreningsverksamhet.

Du kommet att ingå i teamet på regionhuset och arbeta nära både våra regionråd, politiska sekreterare, valsamordnaren och den gemensamma valorganisationen för Miljöpartiet i Uppsala och Uppsala län. Arbetsplatsen är förlagd till centrala Uppsala.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar.

Anställningen sträcker sig från 1 mars eller efter överenskommelse till och med 30 september 2018.

Tjänstgöringsgrad: 70–100 procent enligt överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse.

Har du frågor – kontakta regionråd Malena Ranch [email protected] 070-287 46 86 eller politisk sekreterare Charles Pylad [email protected] 076-721 76 51 eller valsamordnare Malin Aldal [email protected] eller 072-500 60 43 för ytterligare upplysningar.

Intervjuer kan komma att ske innan sista ansökningsdag så skicka din ansökan redan idag till [email protected] Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 12 februari.