MP-Uppsala söker politisk sekreterare med inriktning - kommunikatör

Lyssna

Känner du också att grön politik med omställning till ett hållbart samhälle är svaret på dagens klimat- och miljöutmaning? Vill du bidra med din kunskap i världens viktigaste valrörelse? Inför valet 2018 är det centralt att vi når ut i alla de kanaler där människor är aktiva – vi söker därför dig som har bred erfarenhet av såväl trycksaksproduktion som rörlig bild i digitala kanaler. Tillsammans med ett engagerat team kommer du att arbeta med partiets kommunikation inför valet.

Din uppgift kommer att vara att, tillsammans med övriga politiska sekreterare i Uppsala Kommun, arbeta med information och kommunikation företrädesvis i sociala medier men även genom produktion av trycksaker och bildbehandling.

Du känner dig lika hemma i traditionella verktyg för tryckt information som i verktyg för rörlig bild och sociala medier. Att hitta rätt tilltal för din målgrupp i den kanal du just nu arbetar med är självklart för dig och att hitta det där lilla extra är något du ständigt eftersträvar.

Du ska kunna uttrycka dig väl i skrift och har god kunskap i fotografering, bildbehandling och rörlig bild. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av föreningsverksamhet.

Du kommet att ingå i teamet på kommunhuset och arbeta nära både våra kommunalråd, politiska sekreterare samt valsamordnaren och den gemensamma valorganisationen för Miljöpartiet i Uppsala och Uppsala län. Arbetsplatsen är förlagd till centrala Uppsala.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar.

Anställningen sträcker sig från 1 mars eller efter överenskommelse till och med 30 september 2018.

Tjänstgöringsgrad: 70–100 procent enligt överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse.

Har du frågor – kontakta kommunalråd Maria Gardfjell [email protected], 076-761 83 76, politisk sekreterare Pia Agestedt [email protected] 070-359 90 89 eller valsamordnare Malin Aldal [email protected] eller 072-500 60 43 för ytterligare upplysningar.

Intervjuer kan komma att ske innan sista ansökningsdag så skicka din ansökan redan idag till [email protected] Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 12 februari.