Hållbarhetspriset 2014 och musikunderhållning med MP:s husband

Lyssna

Hållbarhetspriset som årligen delas ut av Miljöpartiet de gröna i Vänersborg tillfaller 2014 ett av språkcafféerna vid asylboendet på Restad gård. Priset kommer att överlämnas under Aqua Blå på lilla scen Söndagen den 8/6 kl. 13.30. Innan utdelningen värmer miljöpartisterna Marika Isetorp och Staffan Stridsberg upp med grön musik, med början 13:00.

Vi prisar en stor grupp människor som varje söndag sedan den 5 januari träffats på Restads gård för samtal, på sitt språkcafé. Möten mellan människor är berikande, för alla inblandade, ett verkligt möte förändrar alltid något. De Vänersborgare som deltagit har berikats med berättelser från Syrien och andras öden. De asylsökande har fått möjlighet att möta det svenska språket tillsammans med välkomnande Vänersborgare. Dessa möten är exempel på social hållbarhet som väl stämmer överens med syftet med detta pris. Läs mer om årets pristagare och se bilderna från utdelningen.