Lättläst svenska - Miljöpartiet i Värmdö

Lyssna

Vårt parti heter Miljöpartiet de gröna.

Miljöpartiet startades 1981
av människor som var oroliga för miljön.
De andra partierna gjorde inte tillräckligt
för att rädda miljön.
Så är det tyvärr fortfarande.
Miljöpartiet tycker att det allra viktigaste
är att rädda klimatet och miljön.

Miljöpartiets logotype är en maskros. 

Miljöpartiet de gröna har en avdelning på Värmdö som arbetar för att göra det bättre för människor på Värmdö. 

Miljöpartiets ledare på Värmdö heter Filip Joelsson och Hanna Thorell. 

 

Val 2018

Klicka här för vårt valmanifest på lättläst svenska.

Valmanifestet berättar vad vi vill förändra i Sverige.

 

 

Dela och diskutera sidan med dina vänner

Starta ett politiskt samtal, vår demokrati mår bra av det!

Kopiera länk: