Jobba för en grön valvinst i Västerås

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Västerås söker nu en valassistent som ska stötta valsamordnaren i genomförandet av aktiviteter med arbetet inför och under det allmänna valet den 9 september 2018.

Under valrörelsens slutskede kommer vi behöva förstärkning med någon som har lätt att prata med folk, snabbt kan reagera och hjälpa till på plats vid kampanjer, och som kan rycka ut för att stötta de kampanjande medlemmarna i Miljöpartiet de Gröna Västerås. Kontakten med sidoorganisationerna i valrörelsen är särskilt viktig uppgift för valassistenten, både i planering och genomförande av kampanjaktiviteter i Grön ungdom eller Gröna studenters regi. Andra förekommande uppgifter kan vara att boka olika arrangemang, dokumentera aktiviteter, göra beställningar m.m.

Vem är du?
För att klara arbetet tror vi att du har ett stort driv och förmåga att få saker att hända. Det är viktigt att kunna engagera och peppa medlemmar, ha god kommunikationsförmåga och en positiv attityd. Du ska dela de gröna värderingarna och känna till Miljöpartiets organisation och arbetsformer.

Arbetsuppgifter
Valassistenten jobbar tillsammans med och på uppdrag av valsamordnaren som också leder och fördelar det dagliga arbetet. Anställningen startar den 16 augusti och pågår till och med 13 september 2018 och är på upp till 50%. Arbetsplatsen är på kansliet på Smedjegatan, men det är viktigt att vara beredd att arbeta i hela Västerås under valrörelsen. Även arbetstider kan vara varierande och förlagda på helger så väl som kvällar enligt överenskommelse. Lön sätts individuellt och utgår per nyttjad timme.

Ansök!
Skicka din ansökan som innehåller ditt CV och ett personligt brev till [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande fram till början på augusti, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner:
Markus Lindgren, ordförande Miljöpartiet Västerås