Miljöpartiet​ ​de​ ​gröna​ ​i​ ​Västernorrland​ ​söker​ ​distriktssekreterare

Vill du vara MP Västernorrlands sammanhållande länk? Tycker du att det är roligt att hålla ordning på andra? Och framförallt, delar du våra värderingar och vill hjälpa oss driva våra framtidsfrågor och rädda världen? Då är du välkommen att söka jobbet som distriktssekreterare!

Arbetsuppgifter

I tjänsten ingår att i samråd med distriktsstyrelsen arbeta enligt fastställd verksamhetsplan, inventera behov och lägga fram förslag på aktiviteter, organisationsutveckling och verksamhetsplan. Tillsammans med lokalavdelningar och lokala politiker samordna och planera aktiviteter och som företrädare för länskansliet fungera som partiets ansikte utåt och ha en samordnande roll inåt.

Du ska vid behov kunna informera om miljöpartiets grundläggande politik samt hänvisa olika frågor vidare, vara informerad om lokalavdelningarnas och Region Västernorrlands MP-grupps aktiviteter samt ha regelbunden kontakt med miljöpartiets representanter i riksorgan samt fadderriksdagsledamot.

I samarbete med distriktsordförande ska du svara för utskick till och planering inför distriktsstämmor. Du tjänstgör vid dessa och du ska bistå vid arrangemang och utbildningar samt samordna externa besök. Du ska närvara vid distriktsstyrelsens möten och arbetsutskott om inte annat överenskommits.
Du har ansvar för att protokoll från distriktsstämmor handhas och justeras enligt arbetsordning. Du administrerar och uppdaterar MP Västernorrlands hemsida, facebooksida, samordnar och strukturerar dokument och ansvarar för medlemsregistret.

Kvalifikationer

Tycker du arbetsuppgifterna låter roliga och spännande? Då kan du vara rätt person. För att passa i tjänsten tror vi att du har god organisationsförmåga, social kompetens, datorvana och samarbetsförmåga. Gärna kompetens inom journalistik, medier, grafisk formgivning eller andra relevanta områden. Du sympatiserar med de gröna värderingarna och har gärna erfarenhet av kampanjarbete och/eller projektledning. Kunskap om Miljöpartiets politik och organisation och tidigare engagemang i den gröna rörelsen är meriterande. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt.

Personliga egenskaper som vi sätter värde på är förmåga att arbeta strukturerat, initiativförmåga och noggrannhet. Personlig lämplighet är avgörande.

Arbetstid

40 % av heltid.
Flexibel arbetstid tillämpas. Arbetstiden fördelas efter behov, i samråd med och under ledning av kontaktperson.

Arbetsplats

På Miljöpartiet de grönas kansli i Härnösand. Distansarbete kan gälla efter överenskommelse med kontaktperson.

Kontaktperson

Brita Wessinger, distriktsordförande Miljöpartiet de gröna i Västernorrland Tel: 0730 73 49 48
E-post: [email protected]

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 15 oktober 2017 .
Ansökan ska innehålla information om dig, dina kvalifikationer samt referenser. Skickas till e-post: [email protected].

Arbetsgivare

Miljöpartiet de gröna i Västernorrland Org nr: 888000-4174