Bli vår kampanjsekreterare!

Lyssna

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland är en distriktsorganisation i Miljöpartiet de Gröna som omfattar 49 kommunavdelningar. Vi har cirka 2000 medlemmar. Kansliet består idag av fem anställda och har arbetsplatser i Göteborg och Vänersborg.

Tjänsten

Din roll som kampanjsekreterare är att göra Miljöpartiet de Gröna synlig för väljarna i Västra Götaland, såväl på gator och torg som på sociala medier. Du planerar och deltar i kampanjaktiviteter tillsammans med våra medlemmar i alla våra 49 kommuner. Du arbetar nära vår kommunikatör och ger stöd åt denna i vår digitala närvaro. Tjänsten innebär en del resor samt en del tjänstgöring på kvällar och helger.

Kvalifikationer

Du ska ha kunskap om politisk kommunikation. Du ska ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar.  B-körkort är meriterande, men inte ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Googles kommunikationsplattformar, inklusive Youtube.

Anställningsvillkor

Tillträde: Enligt överenskommelse, dock senast 1 april.

Typ av anställning: Tillsvidare, kan inledas med provanställning

Arbetstid: 80-100 % av heltid (35 timmar/vecka)

Löneform: Fast lön

Placering: Göteborg eller Vänersborg

Så här ansöker du:

Skicka CV och personligt brev senast 17 februari till [email protected]

Har du frågor om tjänsten, kontakta Thony Andreasson Aderum, kanslichef på [email protected] eller ring 010-1727771.