Kampanja för en växande grön rörelse

Lyssna

I september 2018 är det dags för planetens viktigaste val. Därför söker Miljöpartiet i Västra Götaland ett antal drivna och utåtriktade personer som kan arbeta med att kampanja för oss under valrörelsen.

Du som person

Du är en utåtriktad person som har lätt för och gärna tar kontakt med människor. Du tycker om att arbeta självständigt och är flexibel när det kommer till att arbeta kvällar och helger. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kampanjarbete eller andra likvärdiga uppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta för Miljöpartiet eller andra ideella organisationer. Det är även av stor vikt att du har lätt för att skapa och behålla goda sociala relationer.

Medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar med Miljöpartiets politik och värderingar.

Körkort är meriterande.

Arbetsuppgifter

Du deltar på utåtriktade aktiviteter tillsammans med våra medlemmar runt om i regionen och i Göteborg, det kan till exempel handla om att delta på marknader, torgkampanjer eller att stå i valstuga. Du kommer att arbeta tillsammans med övrig personal anställd för Miljöpartiet i Västra Götaland och samarbeta med anställda av Grön Ungdom Väst samt Miljöpartiet i Göteborg.

Varaktighet och lön:

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning från den 10:e augusti till den 9:e september.

Fast lön enligt överenskommelse.

Arbetstid:

Tjänstgöringsgraden kan variera från 30% till 100% (vi tillämpar 35-timmars arbetsvecka). Ange i din ansökan hur hög tjänstgöringsgrad du önskar.

Vi arbetar flexibel arbetstid vilket innebär att du ibland kommer arbeta under kvällar och helger. I rollen som kampanjarbetare arbetar du inte på en fast arbetsplats utan runt om i regionen.

Skicka CV och personligt brev till [email protected] senast den 25:e juni.

Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Hanna Bernholdsson, Valsamordnare och kommunikatör

073 - 587 41 87, [email protected]