Kommunikatör

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland är en distriktsorganisation i Miljöpartiet de Gröna som omfattar 49 kommunavdelningar. Vi har strax under 2000 medlemmar.

Kansliet består idag av sex anställda: en kanslichef, en kommunikatör, en kampanjkoordinator samt tre verksamhetsutvecklare, varav en arbetar med vårt ungdomsförbund. Vi har kontor i Göteborg och Vänersborg men vi har hela regionen som vår arbetsplats, det finns även viss möjlighet att arbeta hemifrån.

Tjänsten
Du kommer att arbeta tillsammans med övriga anställda på kansliet samt våra politiska sekreterare i Göteborg och Västra Götalandsregionen. Du har ett samordnande ansvar för både extern och intern kommunikation i distriktet och lokalavdelningen Göteborg, och i rollen ingår att grafiskt formge, fotografera och bearbeta bilder, hantera sociala medier och  producera tryckt material. I tjänsten ingår också visst pressarbete samt att skriva både interna och externa texter.

Kommunikatören bereder kommunikationsplaner och valplaner. En stor del av arbetet är även att stötta våra ideella medlemmar i lokalavdelningarna med deras kommunikativa arbete. Som del av ett litet team ingår också arbetsuppgifter som ligger utanför din primära kompetens. Tjänsten innebär en del resor samt en del tjänstgöring på helger och kvällar. Tjänsten är heltid vilket inom vår organisation innebär 35 timmar per vecka.

Kvalifikationer
För att passa i den här rollen ser vi att du har god kunskap om politisk kommunikation samt är en vass skribent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med valrörelser samt att leda processer och projekt. Du har lätt för kontakter med människor och är bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Du ska även ha erfarenhet av fotografering, kunna ta fram grafiskt material utifrån en fastställd profil och ha erfarenhet av arbete i Adobes program. Körkort är meriterande.

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar.

Anställningsvillkor

Tillträde:                              Enligt överenskommelse
Typ av anställning:             Tillsvidare, med inledande provanställning
Arbetstid:                             Heltid (35 timmar/vecka)
Löneform:   Fast lön
Placering:   Göteborg eller Vänersborg

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev senast 31 maj till
[email protected]

Har du frågor om tjänsten, kontakta Thony Andreasson Aderum, kanslichef på [email protected] eller ring 010-1727771.