Platsannons: vik. kanslichef samt organisationsutvecklare

Miljöpartiet de Gröna i Västra Götaland söker nu efter en vikarierande kanslichef och organisationsutvecklare. De två tjänsterna är på 50% vardera och vi ser helst att du söker båda för att kunna jobba hos oss på heltid, men de går också att söka separat.

Vikarierande kanslichef 50%

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland är en distriktsorganisation i Miljöpartiet de Gröna som omfattar 49 kommunavdelningar. Vi har strax under 2000 medlemmar. Kansliet består idag av fem anställda: en kanslichef, en kommunikatör samt tre verksamhetsutvecklare, varav en arbetar med vårt ungdomsförbund. Vi har kontor i Göteborg och Vänersborg men vi har hela regionen som vår arbetsplats, det finns även viss möjlighet att arbeta hemifrån.

I augusti går vår kanslichef på en åtta månader lång föräldraledighet, men vi önskar att du börjar hos oss innan semesterperioden för att både du och och vi ska få en god start.

Tjänsten

Du kommer att arbeta tillsammans med övriga anställda på kansliet samt våra politiska sekreterare i Göteborg och Västra Götalandsregionen. Du arbetsleder övrig personal på vårt kansli och företräder arbetsgivaren gentemot anställda och arbetstagarorganisationer. Du är även sekreterare för distriktsstyrelsen samt styrelsen för göteborgsavdelningen.

Som del av ett litet team ingår också arbetsuppgifter som ligger utanför din primära kompetens. Tjänsten innebär en del resor samt en del tjänstgöring på helger och kvällar. Tjänsten är på halvtid vilket inom vår organisation innebär 17,5 timmar per vecka.

Kvalifikationer

För att passa i den här rollen ser vi att du har tidigare ledarerfarenhet. Har du tidigare chefserfarenhet, eller på annat sätt haft arbetsgivaransvar ser vi det som en tungt vägande merit.  Du har lätt för kontakter med människor och är bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Körkort är meriterande.

Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar.

Anställningsvillkor

Tillträde:                           Enligt överenskommelse, senast 1 juni

Typ av anställning:            Vikariat, längst t o m 15 april 2022

Arbetstid:                          50% (17,5 timmar/vecka)

Löneform: Fast lön

Placering: Göteborg

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev senast 21 mars till

[email protected]

Har du frågor om tjänsten, kontakta Thony Andreasson Aderum, kanslichef på [email protected] eller ring 010-1727771.

Organisationsutvecklare 50%

Tjänsten

Du kommer att arbeta tillsammans med övriga anställda på kansliet samt våra politiska sekreterare i Göteborg och Västra Götalandsregionen. I jobbet som organisationsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ge stöd till våra lokalavdelningar, främst i de mindre kommunerna. Det rör sig både om administrativt stöd och att motivera medlemmar att våga ta ett större ansvar i sin avdelning och kommun.

Kvalifikationer

För att passa i den här rollen ser vi att du har god kunskap om både partiet och förutsättningarna för ideellt engagemang. Du har lätt för kontakter med människor och är bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Körkort är meriterande.

Anställningsvillkor

Tillträde:                           Enligt överenskommelse

Typ av anställning:            Allmän visstidsanställning, t o m 15 april 2022

Arbetstid:                          50% (17,5 timmar/vecka)