Sökes: kampanjanställd

Vi söker nu timanställda kampanjanställda som kommer stötta upp kansliet i kampanjer. Din roll som kampanjanställd är att göra Miljöpartiet de Gröna synliga för väljarna i Västra Götaland på gator och torg!

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland är en distriktsorganisation i Miljöpartiet de Gröna som omfattar 49 kommunavdelningar. Kansliet består idag av fem anställda: en kanslichef, en kommunikatör samt tre verksamhetsutvecklare, varav en arbetar med vårt ungdomsförbund Grön Ungdom. Vi har kontor i Göteborg och Vänersborg men vi har hela regionen som vår arbetsplats, det finns även viss möjlighet att arbeta hemifrån.

Tjänsten
Vi söker nu timanställda kampanjanställda som kommer stötta upp kansliet i kampanjer. Din roll som kampanjanställd är att göra Miljöpartiet de Gröna synliga för väljarna i Västra Götaland på gator och torg. Du deltar i kampanjaktiviteter tillsammans med våra medlemmar i alla våra 49 kommuner. Du kommer även i viss mån arbeta nära kollegorna på kansliet och planerar kampanjaktiviteter tillsammans med dem. Tjänsten innebär en del resor samt en del tjänstgöring på kvällar och helger.

Kvalifikationer
Du ska ha kunskap om politisk kommunikation. Du ska ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. B-körkort är meriterande, men är inte ett krav.

Anställningsvillkor

Tillträde:                              Enligt överenskommelse
Typ av anställning:              Allmän visstid med start så snart som möjligt t.o.m. september
Arbetstid:                             Varierat
Löneform:   Fast timlön
Placering:   Kontorsplats finns i Göteborg och Vänersborg, större delen av
    tjänsten är runt omkring i Västra Götaland.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev till
ansokanvg_gr[email protected] Vi kommer ha en löpande rekrytering fram till valet, med omgående start för några.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Linnea Sandahl, tf kanslichef, på [email protected] eller ring 010-1727776.