Sökes: kampanjanställd

Vi söker nu kampanjanställda till slutspurten av valrörelsen. Din roll som kampanjanställd är att göra Miljöpartiet de Gröna synliga för väljarna i Västra Götaland på gator och torg!

Miljöpartiet de gröna i Västra Götaland är en distriktsorganisation i Miljöpartiet de Gröna som omfattar 49 kommunavdelningar. Kansliet består idag av sju anställda: en kanslichef, en två kommunikatörer två verksamhetsutvecklare samt två valanställda. Vi har kontor i Göteborg och Vänersborg men vi har hela regionen som vår arbetsplats.

Tjänsten
Vi söker nu kampanjanställda som kommer stötta upp kansliet i kampanjer den sista månaden inför valdagen. Din roll som kampanjanställd är att göra Miljöpartiet de Gröna synliga för väljarna i Västra Götaland på gator och torg. Du deltar i kampanjaktiviteter tillsammans med våra medlemmar i alla våra 49 kommuner. Du kommer även i viss mån arbeta nära kollegorna på kansliet och planerar kampanjaktiviteter tillsammans med dem. Tjänsten innebär en del resor samt en del tjänstgöring på kvällar och helger.

Kvalifikationer
Du ska ha kunskap om politisk kommunikation. Du ska ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och kan arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du delar Miljöpartiets värderingar och har förståelse för hur ideella organisationer fungerar. B-körkort är meriterande, men är inte ett krav.

Anställningsvillkor

Tillträde:                              12 augusti
Typ av anställning:              Allmän visstid, t o m 11 september
Arbetstid:                             50-100%
Löneform:   Fast timlön
Placering:   Kontorsplats finns i Göteborg och Vänersborg, större delen av tjänsten är runt omkring i Västra Götaland.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev till ansokanvg_grupp@mp.se. Vi kommer ha en löpande rekrytering fram till augusti.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Thony Andreasson Aderum, kanslichef, på thony.aderum@mp.se eller 010-1727771.