Väljarkontakt/pressamordnare

Miljöpartiet i Västra Götaland söker en person med grafisk kompetens som vill vara med och förverkliga den gröna politiken och verka för en grön framgång i valet. Visstidsanställning på heltid från 2018-01-22 – 2018-09-21.

Om tjänsten
I din roll som Väljarkontakt/Pressamordnare kommer du bland annat att jobba med att ta fram kampanjmaterial och annonser med Miljöpartiets grafiska profil. Du kommer också att arbeta med pressamordning, sociala medier och viss fotografering. Arbetsplatsen är belägen i Vänersborg med möjlighet till visst distansarbete. Heltid hos oss innebär 35 timmars arbetsvecka. Partikansliet har för närvarande fyra anställda, välkommen till oss!

Vi söker dig som
Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är självständig. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och ha god samarbets- och organisationsförmåga.

Meriterande är om du behärskar Adobe InDesign och/eller Photoshop, åtminstone på en grundläggande nivå. Även kunskap om fotografering ses som meriterande.

Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar och bör ha erfarenhet av lokalt arbete eller uppdrag inom Miljöpartiet.

Så här ansöker du:
Skicka CV och personligt brev senast 30 november till [email protected]

Har du frågor om tjänsten, kontakta Madeleine Larsson, kanslichef på [email protected] eller ring 0706-169238